בואו נודה על האמת – כולנו אוהבים לצפות בוידאו בזמן הגלישה באינטרנט, גם כשלא ממש צריך. אולי זה נובע מהתחושה שהרשת מתעוררת לחיים מוחשיים, שניתן לראות ולשמוע ולא רק לקרוא, מהכמיהה למגע גם בעולם הוירטואלי. אולי זוהי רק נטייה טבעית בעולם השפע המערבי שסובל מהפרעת קשב וריכוז קולקטיבית. כך או אחרת, כיום מרבית הגולשים צופים בסרטוני וידאו במרבית הגלישות שלהם באינטרנט ולכך קשה להתכחש.
אדוורדס ויוטיוב? למה?
סרטונים אישיים ופרסומות TrueView
דרך פשוטה ויעילה שגוגל מציגה היא קידום ממומן של סרטונים ביוטיוב . לשם כך, נדרש לפתוח כמובן חשבון ביוטיוב ולהעלות סרטונים בעלי אוריינטציה שיווקית באופן עצמאי. סדרות טיפים שימושיים, אירוחים מקצועיים בהגשה אטרקטיבית וכמובן קטעים קומיים יכולים להיות בעלי ערך ויראלי רב ולהגדיל את החשיפה לעסקים. סרטונים אלו יכולים להתקדם ביוטיוב (ובתוצאות הוידאו בחיפוש הכללי בגוגל) באופן אורגני, אך באותה מידה ניתן לשלבם בקמפיין אדוורדס ולהגדיל משמעותית את החשיפה לסרטונים השיווקיים הללו.
המנגנון במקרה זה הוא פשוט במיוחד וזהה לחלוטין לאלו של מנגנון המודעות הטקסטואליות ברשת החיפוש. שיטת התמחור זהה, כאשר המפרסם נדרש לקבוע תקציב יומי ואת המחיר המקסימלי לקליק על מודעת הוידאו. החיוב יתבצע, כמובן, רק במידה והגולש הקליק על מודעת הוידאו שלכם. כמו כל מודעת טקסט המוכרת מרשת החיפוש, גם למודעת הוידאו יש להגדיר את מילות המפתח המדויקות שיגרמו להצגת המודעה. את מודעת הוידאו שיצרנו באמצעות מערכת אדוורדס, ניתן להציג – בהתאם למילות החיפוש, כמובן – בכל יוטיוב כשמתחתיה יופיע הביטוי "Sponsored Video" (או למשתמשי העברית – "מודעות"), וכן להציגה בכל רשת התוכן של גוגל.
בנוסף, חשוב לציין גם את המכשיר החדש מבית גוגל את יוטיוב – פרסומות TrueView. גם כאן, מדובר בתשלום לפי צפייה בלבד, אך בניגוד לסרטונים הנפרדים ביוזר האישי, כאן מדובר בפרסומות המופיעות בתחילת סרטונים שהעלו משתמשים אחרים. פורמט זה של הפרסומת מאפשר לגולשים לדלג עליה לאחר 5 שניות לצפייה בסרטון בו ביקש לצפות מלכתחילה. אם הצופה דילג כשניתנה לו האפשרות לעשות זאת, המפרסם אינו מחויב בתשלום – כך שתקציב הפרסום מוקדש רק לאלו המתעניינים באמת בסרטון שלך והם ממוקדים הרבה יותר בתוכן השיווקי שמוצע להם בו מאשר בפרסומת וידאו רגילה. בגוגל טוענים כי פרסומות TrueView הן "יעילות במיוחד עבור מסעות פרסום המתמקדים בהגברת המודעות למותג", ובטענה זו יש היגיון רב. גם גולשים שנחשפו ל-5 שניות בלבד מפרסומת ה-TrueView יכולים להיחשף למותג מבלי לצפות בכל הפרסומת ולזכור את זהות המפרסם.
אז מה היתרון שלכם?
השימוש באדוורדס לוידאו יכול להועיל במיוחד לעסקים שכבר יש להם נוכחות מכובדת ביוטיוב ומבקשים להמשיך ולקדם את הסרטונים שלהם באופן ממומן. אך גם לאלו שעדיין לא התנסו בשיווק בוידאו, זו יכולה להיות פלטפורמה מצוינת להגברת המודעות לעסק ולמינוף המכירות.
בזכות השיווק בוידאו והכלים שמוצעים כיום ביוטיוב, עסקים קטנים יכולים להתייחס לפרסומות מצולמות, על אף תדמיתם המרתיעה והיקרה המוכרת ממדיום כמו הטלוויזיה, כמו לכל קמפיין אחר שהם מנהלים באמצעות שירותיה של גוגל. השימוש ביוטיוב ובכלים של גוגל הופכים את השיווק בוידאו באמצעות אדוורדס למכשיר שלא דורש אמצעים יקרים ומתוחכמים – אך הוא כן דורש הבנה ומומחיות ביתרונות שיטת הפרסום הייחודית. כאן, אנחנו נשמח להיכנס לתמונה ולעזור לכם הן בהכנת הסרטונים והן בבניית הקמפיין באדוורדס, שיעזרו לכם לשווק בחוכמה ברשת.