פעילות בקבוצות למציאת משרות נחשקות
לינקדאין מאפשרת לכם להצטרף לקבוצות מבוססות התחום המקצועי שלכם. מטרת הקבוצות בלינקדאין היא ליצור שיח מקצועי ונטוורקינג בין professionals בתוך תחום מסויים. ניתן לאתר קבוצות בלינקדאין ע"י ביצוע חיפוש פשוט ע"י הקלדת מילת מפתח בחלונית החיפוש במופיעה מעלה בכל דף.
למשל חיפוש של קבוצות הקשורות לתחום השיווק בישראל:
לחיצה על Enter תפתח דף תוצאות חיפוש אשר יראה את כל הקבוצות הקשורות לשיווק בישראל:
חשוב לזכור לסנן את תוצאות החיפוש לקבוצות – Groups – מופיע בחלקו העליון השמאלי של המסך. תוצאות החיפוש מראות לנו רשימה של שמות הקבוצות, תיאור קצר לכל קבוצה וכמות החברים בכל קבוצה (וכמה מהם קשורים אלינו ברשת העסקית שלנו בלינקדאין ברמת קרבה של עד 2 אנשים).
סוגי קבוצות בלינקדאין
ישנם שני סוגי קבוצות בלינקדאין – פתוחות לכולם ללא צורך באישור הצטרפות לקבוצה (שניתן מבעל הקבוצה) וקבוצות סגורות. בקבוצות אלו, על מנת להצטרף, יש לשלוח בקשת הצטרפות ולחכות לאישור ממנהל הקבוצה. ניתן להציג את רשימת כל הקבוצות שאליהן הצטרפתם ולפתוח קבוצה בלחיצה על לשונית groups:
איך עוד ניתן לאתר קבוצות בלינקדאין?
דרך נוספת לאתר קבוצות רלוונטיות אליכם היא לבדוק את הקבוצות שלינקדאין מציעה לכם להצטרף אליהן (נמצאים באותה לשונית):
למה כדאי להצטרף לקבוצות בלינקדאין?
אולי השאלה הנכונה היא – לאיזה סוגי קבוצות כדאי להצטרף? כדאי להצטרף לקבוצות הקשורות לתחום המקצועי שלכם. אם תהיו שם, תוכלו להיות חלק מהשיח, לאתר אנשי מפתח פעילים בקבוצות, להכיר אותם למטרת נטוורקינג איכותי והכי חשוב: להעלות פוסטים בקבוצות האלה שיבליטו ויבדלו אתכם. תעלו תוכן שימחיש את הידע והניסיון המקצועי שלכם כך שיהיה ברור שאתם כוכבים בתחום וששווה להכיר אתכם. צריך להיזהר לא ליצור פוסטים פרסומיים, מפני שזה נוגד את חוקי הקבוצות בלינקדאין. דעו שמנהלות גיוס מסתובבות בקבוצות כאלה ומחפשות מועמדים ראויים בנרות – דאגו להתבלט.
לא פחות חשוב – הכירו את פונקציית חיפוש המשרות השייכות לקבוצות בתחומי עניין ספציפיים. הנה דוגמא לרשימת משרות המפורסמת באופן שוטף בקבוצה בתחום ה- QA (בדיקות איכות). לאחר הכניסה לקבוצה, לחצו על לשונית ה- Jobs המופיעה במרכז לשוניות הקבוצה:
חיפוש משרה דרך פונקציית המשרות של לינקדאין
בלינקדאין קיים מנוע חיפוש משרות מובנה.
לחיצה על לשונית Jobs שבראש הממשק, תוביל לעמוד חיפוש המשרות:
בתיבת החיפוש ניתן להקליד טייטל של משרה ספציפית, שם חברה או מילת מפתח – למשל, אם אני מעוניינת במשרת שיווק, אקליק Marketing, בתוצאות החיפוש ניתן לראות כמה פונקציות מעניינות:
1. בחלק מהמשרות ניתן לראות מי הוא מפרסם המשרה ומיהם האנשים המקשרים ביני לבין מפרסם המשרה. מדובר במידע יקר ערך מפני שאני יכולה לאתר את מפרסם המשרה ולפנות אליו ישירות (ובכך להבליט עצמי על פני שאר המועמדים) וטוב מכך, לפנות לאחד מהקשרים המשותפים ביננו ולבקש היכרות והמלצה (טכניקה שתוארה בפרק הקודם בנושא איתור ממוקד של מקבלי החלטות).
2. קיימת אופציה לשמור משרות מעניינות על מנת שלא תשכחו מהם לקראת הגשת המועמדות.
3. קיימת אופציה לראות משרות הדומות למשרה הספציפית שמצאתם שמתאימה לי – כך תוכלו להגיע ליותר ויותר משרות הרלוונטיות אליכם.
עמוד משרה והגשת מועמדות:
לחיצה על משרה ספציפית מובילה לעמוד משרה המפרט את תיאור המשרה, הניסיון והכישורים הנדרשים להגשת מועמדות למשרה. ניתן להגיש מועמדות למשרה כבר בעמוד זה. לחיצה על Apply now , תפתח חלון המסכם מידע מתוך הפרופיל האישי שלכם. אם הפרופיל שלכם אינו אופטימלי, יש לעדכנו לפני הגשת המועמדות. יש להוסיף מספר טלפון בו אתם זמינים, להוסיף חשבונות מייל ליצירת קשר עמכם, להוסיף מסמך קורות חיים (לא חובה, אך מומלץ מאוד מפני שהרבה מגייסים עדיין מורגלים למיין מועמדים כך) ובנוסף, להוסיף Covver letter שזהו מכתב קצר בין 1-2 פסקאות בו אתם מציגים עצמכם, המטרות המקצועיות שלכם, והערכים המוספים שתביאו לחברה.
שימו לב שמתוך מסך זה תוכלו לגלות לאיזה עוד משרות הגישו מועמדות אלו שהגישו מועמדות למשרה זו. זה יאפשר לכם לסרוק משרות נוספות ולהציע עצמכם למגוון מעסיקים.