אתם ודאי מכירים את הסיטואציה הזו מחיי היום-יום שלכם: שיחת סלון טיפוסית עם המשפחה או החברים, שמתגלגלת לחיפוש מידע בטלפון הסלולרי על ידי אחד המשתתפים בשיחה. מחיפוש מידע על יעד לחופשה המשפחתית בקיץ הקרוב ועד לבדיקת תוצאות משחקי הכדורגל מהמחזור האחרון – הכל נמצא במרחק שליפת הסמארטפון מהכיס. לפי גוגל, עד שנת 2013, יותר אנשים ישתמשו בטלפונים הניידים מאשר במחשבים האישיים על מנת להתחבר לרשת.
הגידול המתמיד במקומם של הסמארטפונים בחווית הגלישה שלנו, מהווה גם הזדמנות עצומה למפרסמים הישראליים. כיוון שהתחום יחסית בחיתוליו, פרסום במובייל נחשב זול יחסית (לפחות בינתיים) מאשר פרסום המיועד לגולשי מחשבים נייחים וניידים. כיום, עסקים רבים כבר מבינים כי עליהם להיכנס לזירת המובייל ולהיות קרובים ככל שניתן ללקוחותיהם הפוטנציאליים – במרחק לחיצה אחת על המכשיר הסלולרי.
כעת, מפרסמים בגוגל אדוורדס נהנים מגישה ישירה להופעה במגוון אפליקציות במערכות ההפעלה השונות לטלפונים הסלולריים, המתפקדות כרשת מדיה סלולרית עצומה – AdMob. זאת, באמצעות שימוש בממשק המשתמש היעיל של אדוורדס, המאפשר ניהול חכם, ממוקד ומפורט, ממש כמו בקמפיינים המיועדים ל-Web. השימוש באדוורדס מאפשר ליצור ולנהל קמפיינים שיכולים לפעול בלמעלה מ-300 אלף אפליקציות – ברחבי העולם ועל פי מדינות שונות. כמו כן, ניתן לדעת בדיוק באיזו אפליקציה המודעות מתפרסמות ולבחור להסיר אפליקציות שבהן המודעות אינן עובדות בצורה הטובה ביותר ולבצע אופטימיזציה.
בחירת האפליקציה המתאימה לפרסום
ממשק גוגל אדוורדס מאפשר קמפיינים ממוקדים במיוחד. ניתן לפרסם באפליקציות נבחרות וספציפיות, על פי מידת ההתאמה של האפליקציה לתחום השירותים שמציע המפרסם. כמו כן, ניתן לבחור באפליקציה ספציפית, בקבוצת אפליקציות על פי תחומים (למשל, משחקים או אופנה) או במבחר אפליקציות על פי תחומי העניין של הגולש, בדומה לפרסום ברשת המדיה של אדוורדס. לא פחות חשוב מכך, הקמפיינים ניתנים למיקוד בפרמטרים חשובים כמו הסמארטפון או הטאבלט בו משתמש הלקוח הפוטנציאלי– כלומר, להתאים פרסומות רק למשתמשים במכשירים מסוימים (למשל, משתמשים במכשירי גלאקסי 3S בלבד) או לפי יצרנים (סמסונג בלבד). כך הדבר גם לגבי מערכות ההפעלה ואפילו ניתן למקד את הקמפיין עבור גירסאות שונות של אותה מערכת הפעלה. אלמנטים אלו מאפשרים גמישות ומיקוד המציבים את גוגל בחזית הפרסום במובייל.
אחד החידושים המעניינים והמשתלמים ביותר למפרסמים שגוגל מציגה בקמפיינים מבוססי-אפליקציות סלולריות, הוא מתן מענה לחשש מרכזי עבור מפרסמים ברשתות מדיה – בזבוז כספים ע"י לחיצות בטעות על הפרסומות. גוגל הציגה את מודל "קליק וחצי" , כך שלחיצה על מודעה ממומנת בזמן שימוש באפליקציה, תחייב אישור נוסף לפתיחת דף הנחיתה הסלולרי של המפרסם. מצד אחד, הדבר עלול להוביל לירידה באחוזי ההקלקות (CTR) ולפגוע בקמפיין. עם זאת, שיטת ה"קליק וחצי" מאפשרת להפנות את המשאבים לטובת הגולשים שבאמת מתעניינים בפרסומת, כך שאלו יהיו קליקים איכותיים עם סיכוי גבוה יותר להמרה איכותית.
מתוך הבנה ברורה כי העולם המקוון פונה יותר ויותר לטלפונים הניידים, גוגל הציבה יעד ברור לשנים הקרובות – להוביל את תחום הפרסום במובייל, באמצעות ממשקי השיווק המוכרים של אדוורדס, המאפשרים פילוח איכותי של הלקוחות הפוטנציאליים. באותה מידה, גם בעלי עסקים ומפרסמים נדרשים לשים את האצבע על הדופק הסלולרי ולהפנות לו משאבים בהתאם.