לינקדאין היא הרשת החברתית המובילה בעולם עבור אנשי מקצוע – על כך אין מחלוקת. עם פתיחת האפשרות להקמת דפי חברות ומותגים בלינקדאין, השקיעו חברות גדולות רבות בהקמת דפים בלינקדאין והן ממשיכות לשכלל אותם על בסיס קבוע. עם זאת, אחת התפיסות הרווחות על שיווק בלינקדאין היא שדפי חברה מיועדים בעיקר למותגים גדולים ולא לעסקים קטנים ובינוניים. הפוסט הבא יוכיח לכם עד כמה תפיסה זו שגויה.
למה להקים דף חברה בלינקדאין?
אם לחברה שלכם עדיין אין דף עסקי בלינקדאין, זהו בהחלט דבר שאנו ממליצים לעשות מיידית. הנוכחות בלינקדאין חשובה לא רק בהיבטים חשובים כמו תהליכי גיוס עובדים, אלא בעצם ליבת הפעילות השיווקית באינטרנט. שיווק בלינקדאין באמצעות הדף העסקי, הוא עוד נכס חשוב בפעילות המדיה החברתית של החברה שלכם – נכס שיכול להניב לא מעט תועלת.
עובדים בהווה ובעבר יעניקו לכם חשיפה ושיווק בחינם, כאשר יוסיפו את עמוד החברה שלכם בפרופיל האישי שלהם בלינקדאין, בתוספת תפקידיהם בחברה. יותר מכך – בדומה לפייסבוק, הדף צובר אוהדים, המורכבים ממגוון פרופילים – עובדים, שותפים עסקיים, לקוחות וכדומה. אך בניגוד לפייסבוק, בו המקום שתופסים הדפים העסקיים עליהם מנוי המשתמש הוא קטן יחסית, בלינקדאין הדף העסקי שלכם יופיע במקום בולט למדי (עם הלוגו שלכם…) בפרופיל האישי של כל אחד מאוהדי הדף. התוצאה היא חשיפה מוגברת לעסק שלכם – מהקטן ביותר ועד למותג המוביל בתחומו.
מעבר לפרסום מודעות דרושים בלינקדאין באמצעות דף החברה (וזאת במחיר נוח למדי), בדפי החברות בלינקדאין ניתן כמובן לפרסם עדכונים וסטטוסים לכל העוקבים, בדומה לדף העסקי בפייסבוק. עדכונים אלו עולים אוטומטית בדף הבית של כל אחד מהעוקבים אחריכם. על מנת להגביר את האפקטיביות של הפרסומים, חשוב להתמקד בתכנים שיוצרים שיח ומגבירים את החשיפה לעסק בקרב משתמשים רבים. במידת הצורך מומלץ מאוד להשתמש בעדכונים בדף העסקי גם בלשון הנעה לפעולה – שיכולה להביא לכם לידים.
הבונוס המרכזי: פרסום מוצרים ושירותים
אחד הפיצ'רים המרכזיים והמועילים ביותר בדף העסקי בלינקדאין הוא הבלטת המוצרים והשירותים שהעסק שלכם מציע ללקוחותיו. הדף העסקי בלינקדאין כולל לשונית מיוחדת, Products, הכוללת יתרונות רבים ביחס לדף ה-Overview (הכולל את המידע הכללי על החברה ואת עדכוניה השוטפים). לשונית זו יכולה להכיל מספר מוצרים ושירותים המדורגים על פי סדר החשיבות אותו תקבעו בעצמכם, לכלול מספר באנרים מתחלפים אטרקטיביים בראש הלשונית וכן להוסיף לה אלמנטים כמו סרטוני פרסומת (מיוטיוב).
היתרונות החברתיים של דף החברה באים לידי ביטוי באופן האיכותי ביותר בהוספת המלצות (Recommendations). לקוחות, ספקים ומשתמשים אחרים יכולים להמליץ על המוצר והשירות על גבי הדף העסקי ובכך הם משאירים עדות של "הוכחה חברתית" על יכולותיה ויתרונה של החברה. כאשר משתמשי לינקדאין מבקרים בדף העסקי שלכם, הם נחשפים למידע אודות חברי הרשת שלהם שהמליצו על המוצרים והשירותים. האפקט בהמלצות בהיבט הויראלי ובהיבט ה"הוכחה החברתית" הוא משמעותי במיוחד, שכן ברגע שמתווספת המלצה ממשתמש, חבריו לרשת מקבלים על כך הודעה לצד המוצר/השירות.
מגוון דפי נחיתה – במקום אחד
החידוש החשוב בדפי החברה בלינקדאין הוא היכולת ליצור וריאציות שונות של לשונית המוצרים עבור קהלים שונים. ניתן להגדיר בלשונית תכנים שונים עבור קהל אחד, ותכנים שמוצגים באופן אחר עבור קהל שונה. את הקהל בו אנו מעוניינים להתמקד, ניתן לבנות לפי פרמטרים שונים הכוללים את גודל החברה (למשל, מיקוד בפרופילים מעסקים קטנים או בינוניים), תפקידים בחברות או לפי מידת הבכירוּת (למשל, מנהלי משאבי אנוש בלבד, בין אם בכירים או זוטרים), תחומים ותעשיות ממוקדות וכן מיקוד גיאוגרפי, הרלוונטי במיוחד למוצרים ושירותים בעלי אופי בינלאומי. עבור כל קהל ניתן לבחור באנרים שונים ולהבליט מוצרים ספציפיים על חשבון אחרים.
במובן מסוים, אפשר להסתכל היכולת לייצר וריאציות של לשונית המוצרים והשירותים כעל יצירת מגוון דפי נחיתה במקום אחד – להתאים את התכנים לטובת אופטימיזציה במנוע החיפוש או עבור פרסום ממומן בלינקדאין. כך, הסיכוי להשיג לידים באמצעות הקהלים הספציפיים הוא גבוה יותר. יכולת הפילוח המוצעת כאן אטרקטיבית במיוחד עבור עסקים בינוניים וקטנים שנדרשים למקד את תקציבי השיווק המקוון שלהן בקהלים ספציפיים.