המראה החדש, דגש על חלוקה ברורה וויזואליות. צילום מסך מהבלוג של פייסבוק
עיקרי השינוי:
- שינוי הגופן (font)
- הפיכת הדף ליותר פרסונלי (על ידי עיצובו כך שיידמה יותר לעמוד הבית של הגולש ה- (Newsfeed
- הטאבים, אפליקציות, אירועים וכו' הוסתו הצידה ו'נבלעים' בדף
- גישה נוחה יותר לפאנל הניהול
- הגדלת הנפח של תוכן ויזואלי
חלוקה חדשה או עדכון מיותר?
בבלוג של פייסבוק בחרו להתמקד דווקא ביכולות הניתוח המשופרות: הגישות למידע אודות הקמפיינים הממומנים וממשק הניהול, (key admin tool), השתפרו – מה שמייצר מעין "תקציר הפרקים הקודמים".
גישה נוחה לפאנל הניהול, צילום מסך מהבלוג של פייסבוק.
ואכן, לכאורה, השינוי העיצובי הוא מינורי ובפועל פשוט הותאם לשינוי האחרון ב- news feed: חלוקה ברורה יותר בין הפוסטים, התמונות והסטטוסים המופיעים בדף. אולם בפועל, תחת השינוי העיצובי מסתתרת אמירה משמעותית: ויזואליות היא שם המשחק!
בעיצוב החדש ניתן דגש עצום לתוכן ויזואלי: תמונות, קטעי וידאו ופוסטים זוכים לנפח גדול ולכן ישנה חשיבות אדירה לבחירה בתוכן ויזואלי איכותי שימשוך תשומת לב גדולה ויעביר את המסר של החברה.
טיפ: תשקיעו בתמונת פרופיל טובה! נכון, שמעתם את זה כבר. אולם שימו לב לשינוי 'הקטן' הזה: כשגולשים עושים לעמוד שלכם like – נפרשת בפניהם רשימת אתרים דומים להם ניתן לעשות גם כן like. משמעות הדבר היא שמתחרים שלכם יכולים להופיע ברשימה הזו, ואתם יכולים להופיע אצלם.
הצעות לעמודים דומים: תמונת פרופיל טובה עשויה למשוך אליכם גולשים נוספים. צילום מסך
טיפ: בעיצוב החדש כפתור ה- like ממוקם על גבי תמונת ה – cover. בחרו בתמונה "נקייה" שתאפשר לגולש למצוא את הכפתור בקלות!
שינוי המיקום של הטאבים השונים לצד העובדה שהם אינם מופיעים בתצוגת המובייל, ובמיוחד הטאבים הייחודיים דוגמת תחרויות או פרופיל האינסטגרם של העסק, ישפיע – להערכתנו באופן ישיר על נפח התנועה הצפוי מהם. ככל הנראה, עסקים ייאלצו להקטין את הפוקוס שניתן לטאבים הללו ולהפנות אותו למקורות אחרים.
החלוקה הברורה בין החלקים השונים בדף מייצרת עבור הגולש חוויה נעימה יותר ומאפשרת לו "לשקוע" בגלישה בעמוד. עיצוב דפי החברה החדשים מדגישים את "הסיפור" או ה"היסטוריה" של המותג ומאפשרים למשווק להדגיש את הנקודות הבולטות בסיפור באמצעות שימוש נכון בתכנים ויזואלים.
על השאלה האם מדובר בעדכון מיותר או לא, עוד מוקדם לענות. מה שניתן לומר בביטחון הוא שבפייסבוק החליטו להתמקד בשינוי עיצובי שמיועד יותר לגולשים מאשר למשווקים. אולם אם הגולש נהנה מחוויה יפה ומושכת יותר – כך גם המסר שיעבירו המשווקים יטמע טוב יותר.