לאחרונה גוגל השיקה כלי חדש המאפשר לבעלי אתרים "להתכחש" או "להתנער" מקישורים המופנים לאתרם. קצת משעשע איך התפתחה תעשיית הקידום באינטרנט: בעבר מנהלי אתרים היו מוכנים לעשות הכל בשביל לינקים, תעשיות שלמות של קניית לינקים נולדו, אסטרטגיות גלגלי לינקים הומצאו והאינטרנט הפך לחוות קישורים מתוכננת היטב על ידי בעלי ומנהלי האתרים. מי היה מאמין שיגיע היום שנרצה להתכחש ללינקים שכל כך עמלנו כדי להשיג?
האמת היא שלא כל כך קשה להאמין. גוגל לא אוהב אתרים שאינם איכותיים ומבחינתו – "אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה". אם החברים שלך הם אתרים ירודים באיכותם, כדאי שלא יקשרו אליך. החיים לאחר העדכון המשמעותי של אלגוריתם החיפוש של גוגל הידוע גם בשם "פנדה", שינו את תפיסת הקידום באמצעות לינקים באופן משמעותי. היום כבר כולם יודעים שלינקים "רעועים" אינם בריאים לאתר שלנו ויובילו בוודאות לעונש מידו הארוכה של גוגל.
האם קניתם פעם לינקים (אנחנו מקווים לטובתכם שלא, כי סביר שתחטפו על זה)? האם חטפתם התקפת לינקים שלילית ממתחרים שלכם? האם סתם עסקתם בהחלפת לינקים שאינה איכותית? אם אתם רוצים להגיד לגוגל שאינכם קשורים ללינקים הרעועים האלה, סוף סוף אפשר לעשות את זה. הכלי החדש נקרא Disavow Links והוא חלק מממשק ה- Webmaster Tools.
האם גוגל יאמין לכם?
תחשבו על זה: אם עד עכשיו הסתובבתם עם טיפוסים מפוקפקים, איך זה שפתאום אתם טוענים שהם לא קשורים אליכם? אם היסטוריית בניית הקישורים שלכם אינה איכותית, סביר שגוגל לא יתייחס לבקשה שלכם להתנער מהקישורים האלה. כן כן, הכלי הזה הוא בעצם בגדר "בקשה" מגוגל ולא הוראה, כפי שמסביר מאט כץ, מהנדס בכיר ומוערך בגוגל האחראי על בקרת האיכות של מנוע החיפוש בכל הקשור לספאם." אולי גוגל יסכים ואולי לא – תלוי בהיסטוריה שלכם".