לינקדאין היא הרשת החברתית המובילה לאנשי מקצוע ואחת הפלטפורמות הגדלות והמתפתחות בעולם הרשתות החברתיות. חשוב להכיר בחשיבות של שיווק בלינקדאין באספקטים שונים: מציאת עבודה, הגדלת הערך התדמיתי והשיווקי, השגת לידים פוטנציאליים ושיתופי פעולה עסקיים להגדלת העסק. עם זאת, חשוב להכיר תחילה בכך שזוהי רשת חברתית, שבה הקפדה על כללי התנהלות נכונים, יכולים לתרום לקידום הפרופיל האישי.
אלו חמשת הכללים שלנו למציאת הנתיב להצלחת הפרופיל האישי שלך בלינקדאין:
1. אספו חברים בחוכמה: בעת הגדלת רשת הקשרים, חשוב לא לשלוח אותה הודעת בקשה לחברות לכולם. הפכו את הפנייה שלכם לחברים הפוטנציאליים לכמה שיותר אישית, תוך התייחסות לניסיון המקצועי המשותף שלכם. אם מדובר במישהו שאתם לא מכירים, הציגו את עצמכם בצורה ראויה. אנשים רבים לא מתרשמים מבקשות חברות אקראיות, ולעתים גם לא מהססים להתריע בפני לינקדאין כי מדובר בספאם.
2. להיות מעניינים – וגם נחמדים – מההתחלה: הצלחתם בהשגת חבר חדש והגדלתם את הרשת המקצועית? נהדר, אבל הדרך לנטוורקינג שיסייע לכם לגדול מבחינה עסקית רק מתחילה כאן. בשלב הראשון והקריטי, שלחו הודעת ברכה עם ערך מוסף כלשהו, צרו עניין בכם ובתועלת המקצועית שאתם יכולים להעניק – והתחילו בדיאלוג.
3. מערכות יחסים זקוקות לטיפוח: זהו חוק שרלוונטי לכל אינטראקציה אנושית, גם ברשתות חברתיות, כולל בלינקדאין. דיאלוג לאורך זמן מול אנשי קשר בעלי ערך הוא חשוב: תגובות חיוביות לעדכונים בפרופיל, שליחת הודעות עם תוכן משמעותי לתחום העיסוק של חבריכם, הצעות (רלוונטיות בלבד) של אנשי קשר חדשים שיתרמו לנטוורקינג המשותף וכד'.
4. בחרו בתמונת פרופיל מתאימה והולמת: שמרו על חיוך נעים, רקע נקי ורגוע ככל האפשר, והכי חשוב – תמונת הפרופיל היא שלכם בלבד! מומלץ מאוד גם לא לחתוך אנשים אחרים מתמונות קיימות, אלא מראש להשתמש בתמונה שבה רק אתם מופיעים. אם באפשרותכם לשכור צילום מקצועי, עשו זאת.
5. תנו ערך – לאורך כל הדרך: לאנשים, וזה לא אמור להפתיע, אכפת קודם כל מעצמם ולא ממה שיש לכם לומר להם. הם מעוניינים לפתור לעצמם בעיות. פנו לרשת המקצועית שלכם והציעו להם תוכן בעל משמעות וערך אמיתי. פנו אליהם עם עדכונים שלדעתכם רלוונטיים ללקוח או לבעל המקצוע האידיאלי עבורכם, בין אם לצרכי נטוורקינג, שיווק ואף חיפוש עבודה.