שננו את הנוסחה הבאה: קישורים נכנסים = עלייה במיקומים = יותר תנועה לאתר = יותר עסקאות. אחת המשימות המורכבות בתחום של שיווק באינטרנט היא טיפול בתמהיל הקישורים הנכנסים לאתר (Backlinks)
למה?
1. כי לרוב נתקל בסירוב (אם על ידי מקדמי \ מנהלי האתר או על ידי בעל האתר שלא מבין מה רוצים ממנו).
2. כי טעות אחת קטנה עשויה להוביל לפגיעה קשה במיקומים (בעקבות ענישה של גוגל).
3. כי "מומחים" משוכנעים שעבר זמנו של תמהיל קישורים לאתר.

טבעי זה הכי בריא
מדוע טיפול בקישורים נכנסים לטובת קידום אתרים עדיין חי ובועט?
רק בשבוע שעבר הריצו בגוגל את העדכון של Panda Algorithm – שנועד לטפל באתרים בעלי תמהיל קישורים בעייתי (חוות קישורים, קישורים לאתרים בעלי תוכן ירוד וכו'). לא נראה שיש סיבה הגיונית שגוגל ישקיעו כל כך הרבה זמן וכסף בטיפול בנושא הקישורים, מבלי שההשפעה של קישורים נכנסים תהיה משמעותית. מאד.
כי Matt Cutts, מנהל תחום ה'ספאם' בגוגל ומי שמתחזק את אחד הבלוגים החשובים בתחום ה-SEO, אומר בסרטונים הבאים:
"…backlinks…are a really, really big win in terms of quality for search results … backlink relevance still really, really helps in making sure we return the best, most relevant, most topical set of search results."
"…backlinks still have many, many years left in them … over time backlinks will become a little less important …
we will continue to use links in order to assess the basic reputation of pages and websites."
כלומר, עדיין ישנה חשיבות מכרעת לתמהיל הקישורים לאתר. אמנם קישורים הם תחום שנתון להרבה מניפולציות בקרב מקדמי אתרים, אולם כיום הקישורים עדיין מהווים פרמטר מכריע במיקום האתר בדף התוצאות.
איך צריך להראות תמהיל הקישורים שלכם?
הכלל החשוב ביותר: טבעי זה הכי בריא!
תנועה מאתרים איכותים, שיש להם קשר מקצועי \ רלוונטי ללקוחות שלכם: דאגו שהקישור יהיה רלוונטי עבור הגולש, כך שהוא יגיע לאתר שלכם – תוכלו להפוך אותו ללקוח בקלות.
אל תפנו את כל הלינקים לעמוד הבית! עמוד הבית, בדרך כלל, נחשב לעמוד מקודם מאחר וניתן להגיע אליו מכל מקום באתר. הפנו את הלינקים לעמודים פנימיים וחזקו את מעמדם.
בדקו היטב את האתרים שמציעים לכם חילופי לינקים!

טיפוח של הקישורים הנכנסים יצמיח את העסק שלכם
איך עושים זאת נכון?
- חפשו שיתופי פעולה שיניבו תוצאות איכותיות: העסק שלכם מציע רכבים להשכרה בחו"ל? נסו להציע מאמר לאתרים מתחום התיירות.
- פרסמו תגובות בפורומים מקצועיים: צרו איזכור של המותג \ מוצר שלכם בקרב קהל היעד והפנו את הגולשים למקורות רלוונטיים.
- קניתם לינק באתר עם תנועה מרובה? מצויין! וודאו שהאתר אכן רלוונטי ושהלינק מתוייג כך שגוגל לא יחשוד שמדובר בקישור לא טבעי "rel="nofollow
- השתמשו ברשתות החברתיות: הפנו תנועה מדף החברה בפייסבוק או מהשתתפות בדיונים בלינקדאין!
- טקסט העוגן ממנו יוצא הקישור ,(Anchor Text), צריך להיות חלק ממשפט טבעי והגיוני. אל תכריחו את מילת המפתח על הלינק.
- חשוב לא פחות: לגוון את טקסט העוגן! ·
- מחקו מהלקסיקון שלכם את חוות הקישורים \ כלים אוטומטיים ליצירת לינקים נכנסים.
השגתי קישורים – מה עכשיו?
- נהלו רשימה מסודרת- מהיכן הגיע הלינק ומתי, לאיזה עמוד הוא מפנה.
- אחת לתקופה – וודאו שהקישור לא הוסר.
- בדקו ב –Google Analytics : האם הקישור טוב ומזרים תנועה לאתר?
- בדקו את – Google webmaster tool: לוודא שהאתר לא נענש בעקבות הקישור החדש!
כפי שמסתמן – הקישורים הנכנסים ימשיכו להוות תפקיד מרכזי בפרמטרים של גוגל ולהשפיע על דף התוצאות.
הקישורים הנכנסים לאתר מהווים בעיני גוגל את כרטיס הביקור של האתר שלכם, בבחינת: "אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה". חשוב מאד ליצור תמהיל קישורים איכותי וטבעי שיעלה את המיקומים של האתר ויזרים תנועה איכותית. תנועה שאותה תוכלו להפוך ללקוחות.