הנחות ומבצעים אטרקטיביים מושכים לקוחות פוטנציאליים והופכים אותם ללקוחות משלמים – זוהי אקסיומה המוכרת היטב לאנשי שיווק ומכירות. אך יותר משההנחה עצמה משפיעה על הלקוח, מאחוריה עומדת לא פחות הפסיכולוגיה של "ההוכחה החברתית". כאשר רבים נחשפים למבצע, מממשים אותו ומספרים על כך לחבריהם, אפקט העדר נכנס לפעולה.
בעידן הרשתות החברתיות והנוכחות המוגברת בספירה הוירטואלית, אפקט העדר גלוי בהרבה ולכן חשיבותו גוברת. אין פלא, אם כך, שרשת חברתית כמו פייסבוק שמבקשת לייצר לעצמה תזרימי הכנסה נוספים באמצעות פרסום, זיהתה את הפוטנציאל הגלום דווקא בעולם הקופונים.
כבר בחודש פברואר השיקה לראשונה פייסבוק את Facebook Offers – אופציית הקופונים החדשה שנועדה לדפים עסקיים. לאחר חודשים ארוכים בהם האופציה הייתה נגישה למותגים גדולים בלבד, שנבחרו במסגרת פיילוט ע"י פייסבוק, לאחרונה נפתח היישום גם עבור עסקים קטנים ובינוניים. כיום, דפים עסקיים שיש להם מעל 400 לייקים, יכולים להציע ללקוחותיהם קופון מיוחד.
מהו קופון בפייסבוק?
הקופון של פייסבוק הוא פשוט ובעיקר נוח – הן לעסק והן ללקוחות. בעת יצירת הקופון, מנהל העמוד יכול להגדיר בקלות את מהות המבצע, אופן מימושו ותנאיו (למשל – כמות הקופונים המוצעת, תאריך התפוגה ואף יצירת ברקוד ייעודי, אם מדובר במוצר שניתן לממשו ברשת שיווק). פרסום הקופון הוא מיידי והוא מלווה בהגשת תקציב פרסום ייעודי עבור הקופון, במסגרת האפשרויות הקיימות במערכת הקידום הממומן של פייסבוק (Facebook Ads). עבור הלקוח, לעומת זאת, מדובר בקופון חינמי לחלוטין – לחיצה פשוטה על הכפתור Get offer (או בעברית, "קבל הצעה") תשלח אוטומטית דואר אלקטרוני ללקוח עמו יוכל לממש את הקופון. באותה הזדמנות, יופיע הקופון בניוז-פיד של חבריו של הלקוח שבחר לממש את הקופון. כל זאת בלחיצה אחת פשוטה וללא רישום מיוחד כמו באתרי קופונים ייעודיים.
מהם היתרונות השיווקיים של Facebook Offers?
שימוש נכון וחכם באופציית השיווק החדשה מבית פייסבוק יכולה להביא עמה יתרונות רבים. הייחודיות והאטרקטיביות של המבצע עצמו משחקות אמנם תפקיד משמעותי בהצלחת הקופון, אך היתרון הבולט ביותר של קופון מוצלח הוא אופן ההפצה הנוח והגדלת הויראליות והמודעות לעסק במרחבי הרשת החברתית. זהו שיווק "מפה לאוזן", שמגדיל את מאגר הלקוחות הפוטנציאליים מחד ומסייע לשמר את הנאמנות של הלקוחות הקיימים ואת האינטראקציה עמם.
כלי הקופונים החדש גם נותן מענה לביקורת התכופה הנשמעת על הפרסום בפייסבוק (לעומת הפרסום בגוגל, למשל) – היכולת המוגבלת לכאורה בבחינת החזר ההשקעה (ROI) על הפרסום. במקרה של ה-Offers, בחינת החזר ההשקעה היא פשוטה וקלה, שכן ניתן לבחון בדיוק את אופני השימוש בקופונים ואת הגדלת המכירות בעקבותיו. השימוש במודעות ממומנות והציוות שלהם עם הקופון, מסייעים בהפצת המסר באופן אפקטיבי וממוקד יותר ומגדילים את החשיפה למבצע עצמו באופן ספציפי ולמותג כולו.