דף עסקי בפייסבוק – בגדי המלך החדשים

בחודש מרץ הציגה ענקית המדיה את העדכון האחרון שלה לדף עסקי בפייסבוק – "streamlined look"  שיוצג לגולשים ממחשבים ניידים ונייחים. בפייסבוק טוענים שהמראה החדש ייאפשר לגולשים להשיג את המידע שהם זקוקים לו במהירות, ולמנהלי העמוד (admins) לקבל מידע איכותי אודות התנהגות החברים בעמוד ולנצל אותו עבור שיווק בפייסבוק
עמוד עסקי חדש

המראה החדש, דגש על חלוקה ברורה וויזואליות. צילום מסך מהבלוג של פייסבוק

עיקרי השינוי:

  •  שינוי הגופן (font)
  • הפיכת הדף ליותר פרסונלי (על ידי עיצובו כך שיידמה יותר לעמוד הבית של הגולש ה- (Newsfeed
  • הטאבים, אפליקציות, אירועים וכו' הוסתו הצידה ו'נבלעים' בדף
  • גישה נוחה יותר לפאנל הניהול
  • הגדלת הנפח של תוכן ויזואלי

חלוקה חדשה או עדכון מיותר?

בבלוג של פייסבוק בחרו להתמקד דווקא ביכולות הניתוח המשופרות: הגישות למידע אודות הקמפיינים הממומנים וממשק הניהול, (key admin tool), השתפרו – מה שמייצר מעין "תקציר הפרקים הקודמים".

1עמוד עסקי חדש

 גישה נוחה לפאנל הניהול, צילום מסך מהבלוג של פייסבוק.

ואכן, לכאורה, השינוי העיצובי הוא מינורי ובפועל פשוט הותאם לשינוי האחרון ב- news feed: חלוקה ברורה יותר בין הפוסטים, התמונות והסטטוסים המופיעים בדף. אולם בפועל, תחת השינוי העיצובי מסתתרת אמירה משמעותית: ויזואליות היא שם המשחק!

בעיצוב החדש ניתן דגש עצום לתוכן ויזואלי: תמונות, קטעי וידאו ופוסטים זוכים לנפח גדול ולכן ישנה חשיבות אדירה לבחירה בתוכן ויזואלי איכותי שימשוך תשומת לב גדולה ויעביר את המסר של החברה.

טיפ: תשקיעו בתמונת פרופיל טובה! נכון, שמעתם את זה כבר. אולם שימו לב לשינוי 'הקטן' הזה: כשגולשים עושים לעמוד שלכם like – נפרשת בפניהם רשימת אתרים דומים להם ניתן לעשות גם כן like. משמעות הדבר היא שמתחרים שלכם יכולים להופיע ברשימה הזו, ואתם יכולים להופיע אצלם. 

2עמוד עסקי חדש

הצעות לעמודים דומים: תמונת פרופיל טובה עשויה למשוך אליכם גולשים נוספים. צילום מסך

טיפ: בעיצוב החדש כפתור ה- like ממוקם על גבי תמונת ה – cover. בחרו בתמונה "נקייה" שתאפשר לגולש למצוא את הכפתור בקלות!

שינוי המיקום של הטאבים השונים לצד העובדה שהם אינם מופיעים בתצוגת המובייל, ובמיוחד הטאבים הייחודיים דוגמת תחרויות או פרופיל האינסטגרם של העסק,  ישפיע – להערכתנו באופן ישיר על נפח התנועה הצפוי מהם. ככל הנראה, עסקים ייאלצו להקטין את הפוקוס שניתן לטאבים הללו ולהפנות אותו למקורות אחרים.

החלוקה הברורה בין החלקים השונים בדף מייצרת עבור הגולש חוויה נעימה יותר ומאפשרת לו "לשקוע" בגלישה בעמוד. עיצוב דפי החברה החדשים מדגישים את "הסיפור" או ה"היסטוריה" של המותג ומאפשרים למשווק להדגיש את הנקודות הבולטות בסיפור באמצעות שימוש נכון בתכנים ויזואלים. 

על השאלה האם מדובר בעדכון מיותר או לא, עוד מוקדם לענות. מה שניתן לומר בביטחון הוא שבפייסבוק החליטו להתמקד בשינוי עיצובי שמיועד יותר לגולשים מאשר למשווקים. אולם אם הגולש נהנה מחוויה יפה ומושכת יותר –  כך גם המסר שיעבירו המשווקים יטמע טוב יותר.

Gali Soudak, Founder & CEO

Gali Soudak, Founder & CEO

For the last 15 years, I tested various online marketing strategies to generate high quality leads across numerous industries. I view myself as an army general, building a strategy to overcome my competitor’s marketing army.

Related Topics

כך שדרגה לינקדאין את מערכת הפרסום שלה

לינקדאין ביצעה שינויים ושיפורים בפלטפורמה שלה, על מנת להפוך לאטרקטיבית יותר בקרב נגד ענקיות מדיה חברתית כמו פייסבוק וטוויטר על נתח תקציבי המפרסמים. בעולם השיווק…

Daze academy

שיווק בלינקדאין

הצטרפו לגלי סודאק לקורס אינטנסיבי שמכסה את היסודות ומעבר לשיווק B2B בלינקדאין. למדו כיצד לנהל מיתוג אישי ואסטרטגיית מנהיגות מחשבתית, מודעות והסברה, והצטיידו במיומנויות הדרושות בכדי למנף את פלטפורמת הרשת המקצועית הגדולה בעולם, כדי שתוכלו לעמוד ביעדים העסקיים שלכם.ן.

אימוני האבספוט

לדעת כיצד להגדיר את מערכת HubSpot הוא המפתח לאוטומציה יעילה. בסדנה זו, Resa Gooding, מנהלת בכירה בהאבספוט, תלמד אתכם.ן את כל מה שצריך לדעת על כלי אוטומציית השיווק המועדף בעולם מ-א׳ עד ת׳, כולל תכונות וטקטיקות מפתח ליצירת רשימות מיקוד לקהל, זרימות מסע לקוחות, מעקב, אופטימיזציה ועוד…

אסטרטגיית שיווק דיגיטלי

גלי סודק בוחנת את היסודות של אסטרטגיית שיווק דיגיטלי, החל מהמרכיבים והיעדים ועד לתכנון ולביצוע. ביחד נחקור מקרים מהעולם האמיתי, וגישות שונות למיקוד, יצירת תוכן והפצת ערוצים שיביאו תוצאות. הכינו את הצוות שלכם.ן ליצור וליישם אסטרטגיות שיווק דיגיטליות מוצלחות, מאוד! – באופן עצמאי.

כלי דוחות ואנליזה מתקדמים

קבלו מנה כפולה של הדרכת מומחים עם גלי סודק ו-Resa Gooding כשהן בוחנות את השיטות והכלים למדידה ואופטימיזציה של שיווק דיגיטלי. גלו כיצד להיות מונעים מנתונים, כיצד לחתוך ולחבר נתונים בכדי לקבל את התובנות המשמעותיות ביותר, כיצד לעבוד עם מדדים ו-KPI, ובאילו דוחות עליכם.ן להשתמש כדי להגיע לתוצאות אמיתיות.