תחזית 2014 במדיה החברתית – חם ומגניב?

שנת 2013 הוכיחה לנו כי עדיין יש מקום לדינאמיות בעולם הרשתות החברתיות. בשנה האחרונה ראינו שינויים אשר השפיעו עלינו כמשווקים וכמשתמשים פרטיים ביניהם כניסתה של גוגל פלוס לתודעתנו, גדילתה המסחררת של לינקדאין ושינויים במערכת הדירוג של פייסבוק. מה אנחנו, בדייז, צופים לשנת 2014 במדיה החברתית? כיצד שיווק בלינקדאין מושפע מגדילתה של הרשת? מה צפוי לנו בחזית של פייסבוק? כיצד שיווק ופרסום ברשתות החברתיות הולך להיראות מבחינה ויזואלית? ועוד במאמר הבא. 

תחזית 2014 במדיה החברתית

 

נווטו בעזרת תוכן עניינים:

 

איכות או כמות?

כששואלים שאלה כזו באופן אינסטינקטיבי נענה – בטח שאיכות! אם כך מדוע התאמצנו כל כך להשיג כמות? בעבר הסתנוורנו מכמויות החברים או אוהבי העמוד שלנו, יש כאלה שכל כך הסתנוורו עד שאפילו מיהרו לקנות "חברים" למותג. כיום השכלנו להבין כי כמות החשיפה אינה משמעותית כאשר היא מגיעה לאוזניים ערלות כלומר למשתמשים שאינם רלוונטיים ואינם מעוניינים לשמוע את מה שי למותג להגיד. לכן החלה מגמה אשר צפויה להתפתח גם בשנה הקרובה בה משווקים מטפחים מערכת יחסים עם המשתמשים ומשקיעים מאמצים ביצירת מעורבות אצל המשתמשים בכדי להפוך את מאמצי השיווק לאפקטיביים – לייקים, תגובות, ציוצים חוזרים, 1+, שיתופים ועוד. המשמעות מבחינת המשווקים היא, ראשית, לבצע טרגטינג (פילוח) איכותי יותר ולהתמקד בתוכן איכותי – תוכן אשר מעורר שיח בין המשתמשים, תוכן המציע ערך מוסף למשתמשים מלבד שיווק, תוכן מעניין עבור המשתמשים מנקודת מבטם, תוכן שיקרב בין המותג למשתמשים ויצור אמון בקרבם ובסופו של דבר תוכן אשר יעורר אינטראקציה.

 

איך מכניסים אלף מילים בפוסט? תמונה!

אחת התחזיות הבולטות ביותר לשנת 2014 היא שימוש בתמונות כאמצעי שיווק. עלייתן של רשתות חברתיות המתמקדות בתמונות כמו פינטרסט ואינסטגרם הבהירה לנו עד כמה תמונות הכרחיות בכל פוסט וציוץ שאנו מעלים ברשתות חברתיות. אם בעבר הסתכלנו על תמונות כקישוט וקיווינו כי הן יתפסו את העין של המשתמש, כיום אנו יודעים כי תמונות מעלות את סבירות המעורבות של משתמשים. בפייסבוק כבר הבינו כי משתמשים מעדיפים לראות פוסטים עם אלמנט ויזואלי ולכן מדרגים פוסטים עם אלמנט ויזואלי בדירוג גבוה יותר. בשנה הקרובה אנו צפויים לראות תמונות, תמונות ועוד תמונות.  

 

עוד קצת על אלמנטים ויזואליים

בדומה לתחזית על התמונות, גם סרטונים תופסים תאוצה. לא כולם יודעים, אבל מנוע החיפוש הממוקם שני מבחינת שימוש, הוא מנוע החיפוש של יוטיוב. אם חושבים על כמות הפעמים ביום שאנו מחפשים שיר אהוב, סרטון הדרכה בסגנון של How To… או סתם משתעשעים בסרטונים מצחיקים ביו טיוב, פתאום זה נשמע הגיוני. ובכלל עדיין לא הזכרנו את סרטונים הקצרים של Vine שנרכשה על ידי טוויטר והפכה לאפליקציה ב- 2013 ואת הסרטונים הקצרים באינסטגרם אשר הושקו ב- 2013 לאחר שנרכשה אינסטגרם על ידי פייסבוק. העתיד צופן בחובו שימוש רב בסרטונים במדיה החברתית בדגש על סרטונים קצרים מאוד (עד דקה). 

 

רוחות מערביות בחזית הפייסבוק

דפים עסקיים של עסקים קטנים ושל ארגונים ללא מטרות רווח מתאפיינים בדרך כלל בתקציב נמוך, אם בכלל, לפרסום ממומן בפייסבוק. השינויים האחרונים מסוף 2013 באלגוריתם של פייסבוק התריעו לעסקים אלו על שינויים הנדרשים בשיטות השיווק ובאופי התוכן של הפוסטים. לכן אנו צפויים לראות את יישום השינויים כבר בשנה הקרובה. מה אנו צפויים לראות בפועל?

•    פוסטים בעלי תועלת – פוסטים המשקפים את נקודת המבט של הגולש והרצונות שלו תוך מתן ערך מוסף לפוסט עבור הגולש. כלומר יינתן דגש על מתן תועלת לגולש כמו מידע ממשי ועדכונים מעניינים ורלוונטיים בניגוד לפוסטים דללי תוכן שמהותם ליצור באז בלבד.

•    שילוב כלי שיווק נוספים – הנעת הלקוחות לשיתוף המותג עם חבריהם גם באמצעות רשתות חברתיות אחרות, באמצעות המייל ולמעשה באמצעות כל כלי שיגרום ללקוחות לשתף את המותג עם חבריהם.

•    בלוג באתר –  בסופו של יום המטרה של המשווקים היא להזרים תנועה לאתר והדרך היעילה להזרמת תנועה מפייסבוק לאתר היא על ידי בלוג. בבלוג ניתן להעמיק בנושאים מעולם התוכן של המוצר ושל הלקוחות ובאמצעותם להעלות את הדירוג בקידום אורגני במנועי החיפוש וכמובן למשוך משתמשים לצפייה בהם. לכן נראה יותר ויותר פוסטים בפייסבוק עם קישור למאמר בבלוג, כמובן שהמאמר צריך להיות בעל ערך לגולש בכדי להזרים תנועה ממשית. תחזית אומנם נכתבה בהקשר של פייסבוק אך נכונה באותה מידה גם לפוסטים בטוויטר ובלינקדאין.  

 

מהי התחזית ללינקדאין?

לינקדאין החלה את דרכה כרשת חברתית למציאת עבודה והפכה למוקד שיווק איכותי וחשוב עבור חברות ובייחוד לאלו אשר מציעות מוצרים ושירותים לחברות אחרות. בשנה האחרונה החלו כמה מגמות בלינקדאין אשר עתידות להמשיך גם ב- 2014:

•    גידול במספר המנויים ככלל ובקרב בעלי החברות בפרט – בעלי חברות החלו להבין את הפוטנציאל בשיווק באמצעות לינקדאין ומציאת רשימת לקוחות פוטנציאלים מטורגטים עד הרמה הגבוהה ביותר של טרגוט. בעתיד עסקים ישתמשו בלינקדאין גם לשם מחקר לקוחות פוטנציאליים כחלק מבניית התוכנית העסקית.     

•    שיפור חווית המשתמש – בשנה האחרונה התחלנו לראות מספר שינויים המשפיעים על חווית המשתמש כמו הוספת תמיכה, שינוי בעיצוב, אפשרות להעלאת תמונות, קבצים ופרזנטציות והתאמה אישית של התוכן ב- news feed על ידי אינטגרציה עם אפליקציית Pulse אשר מציעה עבור המשתמש את התכנים הרלוונטיים לפרופיל שלו. אנו צופים המשך של מגמת ההתחדשות ושיפור חוויות המשתמש גם ב- 2014. 

•    שיפור חווית המשווק – לינקדאין ידועה כמפגרת מאחור בכל הקשור בפרסום ממומן אך לאחרונה החלו שיפורים המשפרים את חווית המשווק ברשת. אחד השינויים המשמעותיים הוא פיתוח האפשרות ליצור פוסט ממומן, דבר הקיים בפייסבוק זמן רב. ב- 2014 אנו מצפים לראות שכלול מהותי בפרסום בלינקדאין בדגש על מעקב נוח יותר אחד לידים ומעבר לתמחור קליקים מתקדם באמצעות בידים (מכרז).

יש הטוענים כי עלייתה של לינקדאין מושפעת מירידתה של פייסבוק בשל גזרותיה על המשווקים אך לדעתנו המהות של כל אחת מן הרשתות שונה בתכליתה, עד כדי כך שלעולם לא תצפה להיות חבר של סבתא שלך בלינקדאין (מעטים יכולים להגיד את זה על פייסבוק).

 

עכשיו כבר ברור שהשמיים כחולים בגוגל פלוס

מאז הקמתה של הרשת החברתית גוגל פלוס נשמעו קולות של חוסר רצון מצד המשווקים והמשתמשים לקבלה. אך השילוב של גוגל פלוס עם ג'ימייל ויוטיוב והפיכת החשבון שלנו ליוזר כולל אפשר לגוגל להגיח אל המודעות שלנו ולהתמקם שם. כמו כן רובנו נתקלנו בכפייה של גוגל ונאלצנו לפתוח פרופיל רק כדי להימנע מהודעות הפופ אפ החוזרות בחשבון הג'ימייל שלנו. אז מבחינת גוגל פלוס, 2013 הייתה השנה בה השתרשה הרשת החברתית במודעות הציבור, הציפיות מ- 2014 כבר גבוהות יותר. גוגל פלוס צפויה להשפיע באופן משמעותי על קידום אתרים אורגני במנוע החיפוש של גוגל בשל הקשר הישיר שבין דירוג האתר לפוסטים המתפרסמים בגוגל פלוס. לכן גם אם אתם לא מהמשווקים אשר מחבבים את גוגל פלוס, עליכם להבין שגוגל פלוס כאן ומתכוונת להישאר.

 

google+

 

העתיד השיווקי של המדיה החברתית

עם הזמן אנו מבינים כי המחשבה האופטימית על פלטפורמת שיווק ללא גבולות בה ניתן להגיע לקהל לקוחות מבלי לשלם, נעלמת במהירות. כיום, חברות המעוניינות להגיע ללקוחותיהם או לקהל היעד ככלל רואות כי מאמצי השיווק ללא תשלום אינם מניבים תוצאות כבעבר. כוחה של הפעילות האורגנית (פעילות שאינה באופן ממומן) ירדה משמעותית בגלל סיבות שונות ביניהן שינויים באלגוריתם כמו אלו שפייסבוק ביצעה לאחרונה אשר מקשים במיוחד על הדירוג האורגני ומודלים עסקיים אשר נשענים על בפרסומות לצורך מימון כמו בגוגל פלוס. המגמה הכללית של הרשתות החברתיות בין אם מדובר בשיווק בפייסבוק, טוויטר, גוגל פלוס, יוטיוב או שיווק בלינקדאין, היא העברת הפעילות השיווקית כולה לפעילות בתשלום.

 

פעילות אורגנית – קרן שמש ביום מעונן

אומנם הצגנו נקודת מבט פסימית בכל הנוגע לפעילות האורגנית ברשתות החברתיות אך קרן שמש ניתן עדיין למצוא. רעיון אשר קיים אך צפוי לתפוס תאוצה עוד יותר בשנת 2014 הוא שימוש בעובדי החברה כשליחי שיווק במדיה החברתית. בעבר חברות ריכזו את המאמצים השיווקיים שלהן בקידום המותג על ידי משתמשים חיצוניים לחברה אך בעתיד חברות צפויות להפנים כי משתמשים הנמצאים בגבולות החברה, כלומר עובדי החברה הם שליחים חשובים ו"קלים להשגה". ככל שיש יותר עובדים בחברה אשר משתפים את מסרי החברה ברשתות החברתיות כך התפוצה גדלה ומגיעה באופן אורגני לקהל חיצוני לחברה. חברות רבות מתחילות להבין את הכוח שיש לאסטרטגיה שיווקית זו בייחוד במדיה חברתית מקצועית כמו לינקדאין. 

 

שיפור יכולות מנהל השיווק

שיווק בכמה פלטפורמות שונות הינו דבר נפוץ ומוכר לכל חברה, אבל כיצד מתמודדים המשווקים עם המעקב אחר שיווק אונליין באופן כללי ובמדיה החברתית בפרט ואף במקביל לשיווק מסורתי? עד כה המענה הוא חלקי. אומנם קיימות תוכנות מעטות אשר מאפשרות להשוות ולנהל בין הנתונים המתקבלים מהפלטפורמות השונות אך עלותן יקרה ואינה משתלמת לעסקים בעלי תקציבים נמוכים לשיווק. יחד עם זאת אנו מקווים כי הצורך הגדל של המשווקים יוביל לפיתוח מערכת המשלבת בין כל נתוני הלידים, לקוחות, קמפיינים ועוד, של כל פלטפורמות השיווק על מנת שנוכל לעקוב אחר כל הנתונים ולהשוות ביניהם תחת קורת גג של מערכת אחת וכמובן כדי שנוכל להיות משווקים יעילים יותר לקראת שנת 2014. 

Gali Soudak, Founder & CEO

Gali Soudak, Founder & CEO

For the last 15 years, I tested various online marketing strategies to generate high quality leads across numerous industries. I view myself as an army general, building a strategy to overcome my competitor’s marketing army.

Related Topics

כך שדרגה לינקדאין את מערכת הפרסום שלה

לינקדאין ביצעה שינויים ושיפורים בפלטפורמה שלה, על מנת להפוך לאטרקטיבית יותר בקרב נגד ענקיות מדיה חברתית כמו פייסבוק וטוויטר על נתח תקציבי המפרסמים. בעולם השיווק…

Daze academy

שיווק בלינקדאין

הצטרפו לגלי סודאק לקורס אינטנסיבי שמכסה את היסודות ומעבר לשיווק B2B בלינקדאין. למדו כיצד לנהל מיתוג אישי ואסטרטגיית מנהיגות מחשבתית, מודעות והסברה, והצטיידו במיומנויות הדרושות בכדי למנף את פלטפורמת הרשת המקצועית הגדולה בעולם, כדי שתוכלו לעמוד ביעדים העסקיים שלכם.ן.

אימוני האבספוט

לדעת כיצד להגדיר את מערכת HubSpot הוא המפתח לאוטומציה יעילה. בסדנה זו, Resa Gooding, מנהלת בכירה בהאבספוט, תלמד אתכם.ן את כל מה שצריך לדעת על כלי אוטומציית השיווק המועדף בעולם מ-א׳ עד ת׳, כולל תכונות וטקטיקות מפתח ליצירת רשימות מיקוד לקהל, זרימות מסע לקוחות, מעקב, אופטימיזציה ועוד…

אסטרטגיית שיווק דיגיטלי

גלי סודק בוחנת את היסודות של אסטרטגיית שיווק דיגיטלי, החל מהמרכיבים והיעדים ועד לתכנון ולביצוע. ביחד נחקור מקרים מהעולם האמיתי, וגישות שונות למיקוד, יצירת תוכן והפצת ערוצים שיביאו תוצאות. הכינו את הצוות שלכם.ן ליצור וליישם אסטרטגיות שיווק דיגיטליות מוצלחות, מאוד! – באופן עצמאי.

כלי דוחות ואנליזה מתקדמים

קבלו מנה כפולה של הדרכת מומחים עם גלי סודק ו-Resa Gooding כשהן בוחנות את השיטות והכלים למדידה ואופטימיזציה של שיווק דיגיטלי. גלו כיצד להיות מונעים מנתונים, כיצד לחתוך ולחבר נתונים בכדי לקבל את התובנות המשמעותיות ביותר, כיצד לעבוד עם מדדים ו-KPI, ובאילו דוחות עליכם.ן להשתמש כדי להגיע לתוצאות אמיתיות.