סליחה, האתר שלכם ידידותי למובייל?

אתם בוודאי מכירים את התחושה המרגיזה שאתם מחפשים בגוגל עם הסמארטפון שלכם ומוצאים את עצמכם באתר אינטרנט שאיננו ידידותי למובייל: האותיות קטנטנות ובלתי קריאות, הלינקים שאי אפשר ללחוץ עליהם וכדי לקרוא את התוכן אתם צריכים לגלול מצד לצד? העידן הזה מתקרב לסופו. 

עיצוב מותאם למובייל
 עיצוב מותאם למובייל

 

האינטרנט עובר למובייל – אתם מוכנים?  

התהליך המתסכל הזה מגיע לסופו עם העדכון החדש מגוגל: אתרי האינטרנט יזכו לדירוג חדש בהתאם להתאמתם לגרסת מובייל! 

השינוי הזה כל כך מהפכני, והשפעתו על מבנה התוצאות בגוגל הוא חד משמעי: אתה לא מותאם? אתה לא קיים:

 אתרים שאינם מותאמי מובייל, ירדו במיקומים והתנועה האורגנית לאתר תפחת. הצפי לשנת 2015 הוא שגוגל תתחיל לתעדף אתרים מותאמי מובייל ובעלי שימושיות גבוהה בתוצאות החיפוש.

בעלי אתרים יאלצו להסתמך על תנועה ממומנת ולשלם כסף רב על מה שבעבר קיבלו בחינם. ולא פחות חשוב: אתרים לא מותאמים יזכו לציוני איכות נמוכים, מה שיפגע במיקומי המודעות שלהם וייקר את המחיר לקליק.

אתרים שישארו מאחור מבחינת רספונסיביות ימשיכו לאבד גובה בגלל יחס המרה נמוך (Bounce Rate) תדמית החברה תיפגע: בסביבה הדיגיטלית הסבלנות של הגולשים מתקצרת. מאוד.

התנועה ממובייל רק גדלה עם הזמן: כיום, התנועה ממובייל וטאבלטים מהווה 30% מהתנועה לאתרי E-Commerce, והמספרים רק ממשיכים לעלות. מחקר שנערך לאחרונה מצא כי 80% ממי שביצע מחקר במובייל – מבצע רכישה.

המשמעות: חייבים לפגוש את הגולשים במקום בו הם נמצאים.

 

איך יראה השינוי?

תגית קטנה Mobile Friendly תתווסף לאתרים שעומדים בקריטריונים הבאים:

אתרים שימנעו משימוש בתוכנות שאינן מקובלות לשימוש במוביילFlash) ).

שימוש בגופן שלא מצריך שימוש בזום.

התוכן צריך להיות רספונסיבי: ללא צורך בגלילה לצדדים או בזום.

לינקים שניתן להקליק עליהם ובמרווחים שמותאמים ללחיצה באמצעות כף היד.

מתוך הבלוג של גוגל

                מתוך הבלוג של גוגל – באדום: הסימון שגוגל מעניקה לאתרים מותאמים

 

איך אנחנו בודקים אם האתר שלנו מותאם?

היכנסו למבחן התאימות של גוגל – כאן

כמצופה מגוגל, לצד התוצאה תקבלו גם סט כלים כיצד לטפל ולהתאים את אתרכם למובייל. 

כדאי להזכיר כאן את Webmaster tool, הכלי של גוגל המיועד לבעלי אתרים, שמספק הסברים לשיפור השימושיות בניידים

 

החיפוש במובייל הוא רק On the go?

ממש לא! מחקר חדש שערכה Yahoo מגלה שהחיפושים ממכשיר המובייל לא מוגבלים רק לתנועה מחוץ למשרד או לבית, למעשה: מחצית מהחיפושים בבית נעשים דרך מובייל.

החיפוש באמצעות מובייל הוא חלק אינטגרלי מסדרה של פעולות שמבצעים הגולשים. כלומר, פעילות רימקרטינג מותאמת למובייל תשפר משמעותית את אחוזי ההמרה באתר:

  • 91% מהגולשים ביצעו פעולה נוספת במובייל, לעומת הדסקטופ.
  • 62% מהגולשים חזרו לאתר לאחר שגלשו בו במובייל.

 

אסטרטגיה מותאמת מובייל – יש דבר כזה!

אם בעבר נטו לחשוב שפעילות הגלישה באינטרנט מחולקת ל-2: עבודה ופנאי, ההווה מוכיח שהחלוקה הזו מיושנת. היום נכון להסתכל על הגלישה באינטרנט כפעילות בסיסית: בעבודה, ברכב, בסמארטפון, ברחוב, בזמן החופשה או בטיול עם הכלב. לכן חשוב לחבר בין מיקום ג"ג ובין המכשיר בו משתמשים. עדיין, המטרה המרכזית היא להשיג את תשומת הלב שלהם, ואין כל בעיה לספק תוכן רב גם על גבי המובייל.

הנה כמה טיפים שיעזרו לכן לרענן את האסטרטגיה:

העלו את ה-Bids במודעות הממומנות בכדי לזכות במיקום גבוה בדף התוצאות של גוגל. (לגולשים ישנה נטייה לא לגלול לאורך זמן בדף התוצאות במובייל).

השתמשו ב-Site links המותאמים למובייל (Call extensions).

התאימו את פעילות הרימרקטינג שלכם גם למובייל (באנרים מותאמים, פרסום באפליקציות וכו').

 

דינמיות היא שם משחק

סביבת הדיגיטל ממשיכה להשתנות במהירות. בעלי האתרים חייבים להתאים את עצמם לסביבה החדשה בה למובייל יש תפקיד מרכזי.

דבר אחד בטוח: כדי להמשיך ולזכות בתנועה איכותית ורלוונטית באתר שלכם, תצטרכו להתאים את עצמכם לאופן שבו הגולשים (וגוגל) מצפים מכם להתייחס אליהם.

 

לקריאה נוספת: 

Gali Soudak, Founder & CEO

Gali Soudak, Founder & CEO

For the last 15 years, I tested various online marketing strategies to generate high quality leads across numerous industries. I view myself as an army general, building a strategy to overcome my competitor’s marketing army.

Related Topics

כך שדרגה לינקדאין את מערכת הפרסום שלה

לינקדאין ביצעה שינויים ושיפורים בפלטפורמה שלה, על מנת להפוך לאטרקטיבית יותר בקרב נגד ענקיות מדיה חברתית כמו פייסבוק וטוויטר על נתח תקציבי המפרסמים. בעולם השיווק…

Daze academy

שיווק בלינקדאין

הצטרפו לגלי סודאק לקורס אינטנסיבי שמכסה את היסודות ומעבר לשיווק B2B בלינקדאין. למדו כיצד לנהל מיתוג אישי ואסטרטגיית מנהיגות מחשבתית, מודעות והסברה, והצטיידו במיומנויות הדרושות בכדי למנף את פלטפורמת הרשת המקצועית הגדולה בעולם, כדי שתוכלו לעמוד ביעדים העסקיים שלכם.ן.

אימוני האבספוט

לדעת כיצד להגדיר את מערכת HubSpot הוא המפתח לאוטומציה יעילה. בסדנה זו, Resa Gooding, מנהלת בכירה בהאבספוט, תלמד אתכם.ן את כל מה שצריך לדעת על כלי אוטומציית השיווק המועדף בעולם מ-א׳ עד ת׳, כולל תכונות וטקטיקות מפתח ליצירת רשימות מיקוד לקהל, זרימות מסע לקוחות, מעקב, אופטימיזציה ועוד…

אסטרטגיית שיווק דיגיטלי

גלי סודק בוחנת את היסודות של אסטרטגיית שיווק דיגיטלי, החל מהמרכיבים והיעדים ועד לתכנון ולביצוע. ביחד נחקור מקרים מהעולם האמיתי, וגישות שונות למיקוד, יצירת תוכן והפצת ערוצים שיביאו תוצאות. הכינו את הצוות שלכם.ן ליצור וליישם אסטרטגיות שיווק דיגיטליות מוצלחות, מאוד! – באופן עצמאי.

כלי דוחות ואנליזה מתקדמים

קבלו מנה כפולה של הדרכת מומחים עם גלי סודק ו-Resa Gooding כשהן בוחנות את השיטות והכלים למדידה ואופטימיזציה של שיווק דיגיטלי. גלו כיצד להיות מונעים מנתונים, כיצד לחתוך ולחבר נתונים בכדי לקבל את התובנות המשמעותיות ביותר, כיצד לעבוד עם מדדים ו-KPI, ובאילו דוחות עליכם.ן להשתמש כדי להגיע לתוצאות אמיתיות.